Siste nytt fra våre Facebooksider:

Namibiabutikken

Namibiabutikken holder til i Namibiahuset i Elverum. Den har vært drevet som solidaritetsbutikk på frivillig basis siden 1981. Bakgrunnen for virksomheten er et ønske om en verden hvor godene er mer rettferdig fordelt.

Butikken selger brukte klær og annet utstyr som leveres inn fra folk i lokalsamfunnet. Rundt 20 kvinner driver butikken på dugnad. Overskuddet går til Namibiaforeningens aktiviteter. 2015 var et rekordår med et driftsoverskudd på 415.000 kroner.

Namibiaforeningen takker alle som arbeider på frivillig basis i butikken, alle som gir oss brukte klær og utstyr og alle som handler der, og dermed støtter viktige prosjekter i Namibia.

Vi tar imot klær, sko, servise etc. samt bøker. Vi tar IKKE imot møbler eller elektriske apparater av noe slag.

Telefonnummeret til Namibiabutikken er  934 85 815.